Kingárium
  • Kezdőoldal
  • Blog
  • Fókuszban
  • Jeles napok
  • Book art
  • Bemutatkozás
  • Shop
  • Kapcsolat
Bejelentkezés
2023.03.24. szerző: Kinga
jeles napok, költészet napja

Szelfizz versekkel! – Költészet napja megúszósan

A költészet napját 2022-ben sem
hagyományos módon ünnepeltük meg. Ezúttal nem a digitális oktatás, hanem egyéb
körülmények miatt tértem el a megszokottnak mondható könyvtári foglalkozástól.
Az 5-12. évfolyamos tanulóink az iskola 14 kiemelt pontján olvashattak a
helyszínhez választott magyar, főként kortárs költeményeket. 

Az ünnepre hangoló plakát az aulában

A versek mellé egy-egy
QR-kódot helyeztünk el, melyek megnyitásával egy-egy űrlaphoz juthattak el a programban részt vevők. Egy kérdés megválaszolásával és a helyszínen készített, majd
feltöltött szelfivel bizonyíthatták, hogy elolvasták, értelmezték a verset. Az
aulában a Nyugatos írókról és költőkről szóló 6 plakátot állítottunk ki,
melyeket az egyik 11. osztály tanulói készítettek. A poszterekhez is
kapcsoltunk egy feladatot, aminek érdekessége, hogy a tablók készítői
fogalmazták meg a munkájákhoz kapcsolódó egy-egy kérdést.

A tanulók feladata: elolvasni a kifüggesztett verset,
szelfizni a verssel, megnyitni a vershez tartozó űrlapot, válaszolni a vershez
tartozó egy kérdésre, feltölteni a szelfit, elküldeni az űrlapot.

A felhívás szerint „A legtöbb
űrlapot beküldő osztály (figyelembe véve arányosan az osztálylétszámot is)
tortát nyer!”

Időtartam: A versek ünneplésére 4 munkanapot
kaptak a tanulók.

Izgatottan vártam, hogy milyen
lesz a program fogadtatása. Már első nap, amikor 10 óra körül beértem az iskolába,
verset olvasó, feladatokat megoldó, jókedvű gyerekekkel találkoztam. Az
űrlapokon pedig már gyűltek a megoldások.

A 14 vershez, feladathoz 1348
megfejtés
érkezett a kb 460 fős célközönségtől.

A „projekt” előkészítésének
menete:

  1. A lehetséges helyszínek
    kiválasztása
  2. Versválasztás a helyszínekhez
  3. Versenként egy kérdés
    megfogalmazása
  4. Űrlap elkészítése (név/nevek;
    osztály; szelfi feltöltése; kérdés)
  5. QR-kód generálása minden űrlaphoz
  6. Versenként egy A4-es lap
    megszerkesztése (vers, esetleg kép, QR-kód)
  7. Versek laminálása – főként, ha
    kültériek
  8. Versek kitétele
Az űrlap a feltöltött szelfiket
egy-egy külön mappába gyűjti. A költészet napjának lezárasaként készítettünk
egy válogatást a legjobb szelfikből, ezeket kinyomtattuk, és a könyvtárban állítottuk ki. A
gyerekek örömmel nézegették a viccesebbnél viccesebb képeket.

A helyszínek és a versek:

  • Tornacsarnok bejáratának környéke
    – Gáti István: Egy futócipő emlékiratai
  • Előadó, 1. emelet – Kemény
    Zsófia: Naprendszer
  • Előadó, földszint – Bertók
    László: Áram, mit a szív s a rekeszizom
  • Büfé – Varró Dániel: Kávéház
  • Könyvtár – 2 vers – Vörösmarty
    Mihály: Gondolatok a könyvtárban; Somkuti Gabriella : Az írás története
  • Ebédlő – Jankovich Ferenc: Az egyszeri-
    kétszeri fánk
  • Brenner szobor – Kerekes Károly
    O. Cist.: Miről mesél a zsidai kis harang?
  • Átjáró folyosó – Somfai Anna:
    Nyolc perc 
  • Infó terem – Kovács András
    Ferenc: Jackie, a kompjúter egere
  • Kápolna emelet – Weöres Sándor:
    Kereszt-árnykép
  • Kápolna földszint – ide végül nem
    tettem – Gárdonyi Géza: Írás a Bibliába
  • Aula kápolna melletti fala – itt
    a 6 Nyugatos plakátot helyeztük el
  • Technika terem – Kosztolányi
    Dezső: Lámpafény
  • Udvar – József Attila: Kertész
    leszek

 

Értékelés, jutalmazás:

A beérkezett válaszokat a nálam
gyakornokoskodó hallgató összesítette. Eltávolította a rossz válaszokat, majd
összegyúrta az adatokat. Az első három legaktívabb osztály eredménye között annyira
pici volt az eltérés, hogy úgy döntöttünk, eltérünk a kiírástól. A három,
arányaiban legtöbb értékelhető képet feltöltő osztályt jutalmaztuk csokival.

 Ide kattintva másolatokat
készíthetsz a Google dokumentumaimról:

  • Versek és kérdések
  • Példák űrlapra: 1, 2, 3

Bátran ajánlom, hogy – az iskolátok
jellegére átszabva – próbáljátok ki Ti is a „Szelfizz versekkel!” programot!

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Költészet napja QR-kód szelfi versek

Előző bejegyzésKipróbáltam a ChatGPT-tKövetkező cikk Petőfi 200. - Ötlet 5. - Szelfizz Petőfi-verssel!

1 hozzászólás

Visszajelzés: Petőfi 200. – Ötlet 5. – Szelfizz Petőfi-verssel! – Kingárium

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A blogról

Bejegyzéseim többségét a könyvtárostanári munkám ihleti.

Legfrissebb bejegyzések

Kacor király – dramatikus játékok2025.09.23.
Mit irányíthatok én a könyvtárban?2025.08.29.
A kóró és a kis madár – mesefeldolgozás tíz kompetencia fejlesztésével2025.08.10.

Kategóriák

  • advent (6)
  • ajándék (2)
  • állatok (1)
  • Biblia (1)
  • book art (4)
  • Canva-sablon (1)
  • dekoráció (14)
  • digitális játék (7)
  • digitális tananyagok (3)
  • drámajáték (1)
  • egyéb könyvtárhoz kapcsolódó dolgok (7)
  • élménypedagógia (1)
  • farsang (2)
  • feladatok (27)
  • foglalkozások (10)
  • forgatókönyv (2)
  • honlapépítés (2)
  • IKT eszközök (19)
  • inspiráció (3)
  • internet veszélyei (1)
  • játékosítás (11)
  • jeles napok (28)
  • karácsony (7)
  • kincskereső játékok (4)
  • költészet napja (15)
  • könyvtárhasználat (1)
  • könyvtárhasználati ismeretek (9)
  • könyvtári munka (27)
  • láncfeladatok (2)
  • magyar kultúra napja (15)
  • magyar népmesék (3)
  • mesefeldolgozás (1)
  • mesefoglalkozás (2)
  • mesterséges intelligencia (6)
  • népmese napja (5)
  • olvasási kihívások (2)
  • olvasásnépszerűsítés (23)
  • recept (3)
  • rejtvények (11)
  • szünidei olvasás (19)
  • tábor (3)
  • tutorial (11)
  • Uncategorized (1)
  • vetélkedő (6)

Címkék

advent AI alsó tagozat betűrejtvények dekoráció digitális játék digitális tábla ETO feladatok Genially gyűjtemény iskolai könyvtár játék karácsony kézműves ötlet Költészet napja könyvtár könyvtárhasználat könyvtárhasználati ismeretek könyvtári dekoráció könyvtári foglalkozás láncfeladatok magyar kultúra napja magyar népmesék mesterséges intelligencia motiváció naptár nyár nyári olvasás népmese napja olvasás Petőfi200 raktári rend recept rejtvény rejtvénykészítés színező szófelhő szókereső szünidei olvasás tanévkezdés téli olvasás vetélkedő web 2.0 ötletek

Kapcsolat

HASZNOS OLDALAK

  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Cookie Policy (EU)
  • Általános szerződési feltételek
Rife Wordpress Theme ♥ Proudly built by Apollo13 ♥♥♥Kingárium © 2025

Kosár

Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
View preferences
  • {title}
  • {title}
  • {title}