Kingárium
  • Kezdőoldal
  • Blog
  • Fókuszban
  • Jeles napok
  • Book art
  • Bemutatkozás
  • Kapcsolat
Bejelentkezés
2020.05.13. szerző: Kinga
digitális tananyagok

Az első e-learninges tananyagom – Oppia segítségével

Az első e-learning tananyagomat 5. osztályos tanulóknak készítettem.

Most akár is megnyithatod!

Nyelvtanóra keretében látogattak volna el az ötödikesek a könyvtárba, de a COVID-19 miatt ez a találkozás nem valósulhatott meg. Ezért digitálisan kellett a tananyagot feldolgoznom.
Régóta kacsintgattam már az e-learniges tananyagok, alkalmazások felé, de még nem volt apropóm a kipróbálásra. A PowerPointban / Google Slides-ban is sok feltáratlan lehetőség rejlik, de ezt valahogy nagyobb kihívásnak vettem.
És ebben nem is tévedtem. Miután megtaláltam a nekem szimpatikus alkalmazást, bele is vágtam a megvalósításba.
A választott alkalmazás: Oppia

Sajnos ez is angol nyelvű platform, kevés leírást találtam hozzá, YouTube-os tutorial sincs semmi lényeges és használható. Meg is szenvedtem az anyagom elkészítésével, mire sikerült rájönnöm egy-két fogásra, lehetőségre.
Rengeteget lehetne még pofozgatni ezt a kis anyagot, de nem teszem, majd legközelebb más dolgokra is tudok figyelni, mint a különböző funkciók működése.

Az Oppia alkalmazás kiváló a felfedezéses tanulási módszer használatára. Az elkészített anyagokat felfedezésnek (exploration) hívják. Tudunk elágazásokat, visszacsatolásokat beépíteni. De egy csomó mást nem lehet, mint amit megszoktunk más alkalmazásoknál, mint például a remek LearningApps-nál. Ez a probléma áthidalható olyan feladatok beágyazásával, amit más programmal készítettünk.

Az elkészült tananyagról






A tananyag “A könyv részei”. Segítségképpen ezt a tankönyvet választottam a mikroelemek létrehozásához:

Rácz Tiborné: Könyvtárhasználati tudnivalók. Általános iskola 5-8. osztály. Debrecen, Pedellus Tankvk., 2002. 10-20. p.

Rácz Tiborné tananyagát kis részekre bontottam, igyekeztem minden apró elemhez feladatot rendelni. Motivációként avatar matricákkal tűzdeltem tele az anyagot. Az avataromat a Bitmoji applikációval terveztem. A tematikus matricákat a program maga generálja, ezeket lementettem, majd az angol feliratosakat Photoshoppal magyarítottam.

Néhány helyen a továbbhaladáshoz utat választhat a megoldó. Az elején az ismétlést átugorhatja, de ha nem tudja megoldani a feladatot, akkor visszairányítom az ismétléshez. Az egyik feladatot három változatban készítettem, lehet választani a fiúsat, a lányosat vagy a vegyeset.
Legközelebb ennél több választási lehetőséget kell beépítenem, de kezdetnek ezt is épp elég volt összeraknom. Próbáltam néhány helyen kizökkenteni a felfedezőt nem egészen a tananyagba illő kérdéssel, megjegyzéssel, abban a reményben, hogy így jobban sikerül fenntartani az érdeklődését.

Két nagyobb feladatot, a korábbi anyag ismétlését és az új anyag rögzülésének ellenőrzését a LearningApps alkalmazással készítettem. Helyes megoldás esetén a feladat végén egy-egy kódot kap a felfedező, amit az Oppiában egy szövegdobozba kell beírni.

Az Oppiás tananyag végén egy linket kapnak a tanulók, ami egy gifhez vezeti el őket. Ez a virtuális gratulációm.

Hiányolom, hogy nincs beépítve olyan lehetőség, amivel láthatnám, kik haladtak végig a tananyagon. Ezért a tanulókat az utolsó egységen arra kérem, hogy töltsenek ki egy Google Űrlapot (név, osztály és egy osztályzat az Oppia alkalmazásról). Így látom, hogy kik mentek végig a feladatokon. Az űrlapon keresztül kapják meg a virtuális gratulációmat, amiről képernyőfotót küldhetnek vissza a magyartanárjuknak, így ő is láthatja, kik vettek részt a virtuális könyvtári óránkon.

A tananyagot itt is megnézheted!

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

a könyv részei e-learning könyvtárhasználat Oppia web 2.0

Előző bejegyzésKöltészet napi digitális játék - 2020Következő cikk Nyári olvasást motiváló kalendárium 2020-ban

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A blogról

Bejegyzéseim többségét a könyvtárostanári munkám ihleti.

Legfrissebb bejegyzések

Szuperhősös olvasási kihívás a nyárra2025.05.29.
A magyar kultúra hét arca – 20252025.01.12.
Téli olvasási kihívások – frissített kiadás – 20242024.12.20.

Kategóriák

  • advent (6)
  • ajándék (2)
  • állatok (1)
  • Biblia (1)
  • book art (4)
  • dekoráció (13)
  • digitális játék (7)
  • digitális tananyagok (3)
  • egyéb könyvtárhoz kapcsolódó dolgok (7)
  • farsang (2)
  • feladatok (26)
  • foglalkozások (8)
  • honlapépítés (2)
  • IKT eszközök (19)
  • inspiráció (2)
  • internet veszélyei (1)
  • játékosítás (11)
  • jeles napok (28)
  • karácsony (7)
  • kincskereső játékok (4)
  • költészet napja (13)
  • könyvtárhasználati ismeretek (9)
  • könyvtári munka (16)
  • láncfeladatok (2)
  • magyar kultúra napja (15)
  • magyar népmesék (1)
  • mesterséges intelligencia (6)
  • népmese napja (3)
  • olvasási kihívások (2)
  • olvasásnépszerűsítés (22)
  • recept (3)
  • rejtvények (11)
  • szünidei olvasás (18)
  • tábor (3)
  • tutorial (11)
  • Uncategorized (1)
  • vetélkedő (6)

Címkék

advent AI alsó tagozat betűrejtvények dekoráció digitális játék digitális tábla ETO feladatok Genially gyűjtemény iskolai könyvtár játék karácsony keresztrejtvény kézműves ötlet Költészet napja könyvtár könyvtárhasználat könyvtárhasználati ismeretek könyvtári dekoráció könyvtári foglalkozás láncfeladatok magyar kultúra napja mesterséges intelligencia motiváció mozaBook naptár nyár nyári olvasás olvasás Petőfi200 raktári rend recept rejtvény rejtvénykészítés színező szófelhő szókereső szünidei olvasás tanévkezdés téli olvasás vetélkedő web 2.0 ötletek

Kapcsolat

HASZNOS OLDALAK

  • Adatvédelmi irányelvek
  • Kapcsolat
Rife Wordpress Theme ♥ Proudly built by Apollo13 ♥♥♥Kingárium © 2023

Kosár