A vetélkedőt egy korábbi tanévvégi táborba készítettem, 4-8. osztályos tanulók részére.
A vetélkedő prezentációja ActiveInspire táblán futott.
Ezt a vetélkedőt egy 10 évvel ezelőtti posztomban mutattam be. Sokan olvasták a posztot, rengetegen töltötték le a játék forgatókönyvét, és kérték a flipchart megosztását. Kaptam is visszajelzéseket a vetélkedő sikeres kipróbálásáról.
A táblaszoftver frissítései miatt az eredeti interaktív munkám már nem működik megfelelően, így nem szívesen adom át, és átdolgozni sincs kedvem azon a platformon.
Úgy döntöttem ezért, hogy a teljes vetélkedőt a Genially felületén alkotom újra. Ráadásképpen az eredeti 4 feladatot kiegészítettem két újjal.
A vetélkedőt az év bármely időszakában használhatjuk. Előnye az is, hogy előkészületi idő szinte alig kell hozzá.
A vetélkedő új megjelenést kapott, stílusát tekintve nagyban hasonlít a pár hete átdolgozott magyar népmesés vetélkedőre. A képek egy részét a korábbi flipchartról másoltam át, de sok képet a Bing képszerkesztőjével készítettem el. Néhány grafikát a Freepikről töltöttem le.
A munkámban igyekeztem kihasználni a Genially platform lehetőségeit, de két esetben (hangfelismerő, rajziskola) más segítséget is igénybe kellett vennem.
A Geniallys vetélkedő interaktív elemek sokaságát tartalmazza. Alapvetően gombok segítségével lehet navigálni az egyes oldalak között.
A játékvezető munkájának megkönnyítése érdekében az egyes oldalakon helyeztem el az oda vonatkozó információkat.
Több feladathoz szántam időkeretet, ez nem kis kihívást jelentett, de úgy érzem, sikerült minden esetben célszerű megoldást találnom. Remélem, érthető a használatuk!
Javaslom, hogy vetélkedő rendezése előtt ismerkedj meg az oldalak működésével, használatával, illetve interaktív elemeivel!
Az eredeti négy feladatot kiegészítettem két újjal.
A régi szókeresőt, a rajziskolát és a tippelőt változtatás nélkül hagytam.
A hangfelismerőben egy hangot lecseréltem. Ezt a feladatot nem tudtam az általam használt ingyenes verzióban megoldani, így ez az oldal egy beágyazott Google Diaoldalt tartalmaz. Remélem, hogy jól fog működni!
A vetélkedőt lábnyomhatározóval színesítettem. 10 állat lábnyomát kell felismerniük a játékosoknak.
Segítségként kivetíthetjük az állatok nevét.
A lábnyomok a Freepikről származnak.
A lista a vetélkedő másik új eleme. Három részből áll.
Az elsőben háziállatok, a másodikban vadon élő állatok jelennek meg. Az elsőnél 30, a másodiknál 20 másodperc áll rendelkezésre ahhoz, hogy a csapatok memorizálják a látott állatokat. Ezután kell leírniuk emlékezetből az állatok nevét.
A harmadik listához betűt sorsolunk. A sorsolt betűvel kell állatneveket felsorolni, 2 perc alatt a lehető legtöbbet.
A vetélkedőhöz készített Geniallys prezentációt ide kattintva nyithatod meg.
A Geniallyt akár akár itt is megnézheted!
A feladatok tetszés szerinti sorrendben, saját szabályok szerint is játszhatók.
A vetélkedőre szánt idő függvényében választhatunk a feladatok közül. Ha sok időt szánunk a vetélkedőre, akkor a lista 3. változata több körben is játszható. A rajziskola szinte bármeddig folytatható, hiszen rengeteg állatos kártyát készíthetünk.
A vetélkedőhöz ezúttal is (mint a népmesés vetélkedőnél) Google Táblázatban készítettem el a pontozótáblát.
Saját példányt ide kattintva tölthetsz le!
A vetélkedőhöz készítettem segédletet, amit letölthetsz a neved és az e-mail-címed megadásával.
Mindig örülök, ha kapok visszajelzést a bejegyzéseimről!
Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?
Kattintson egy csillagra az értékeléshez!
Átlagos értékelés 5 / 5. Szavazatok száma: 2
Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.