Tíz évvel ezelőtt készítettem egy vetélkedőt a magyar népmesék témakörében az akkori iskolai táborunkba. Erről akkor írtam egy blogposztot is, amit nagyon sokan láttak, illetve kérték el a benne említett háttéranyagot.
A vetélkedőhöz az ActiveInspire táblára alkottam egy interaktív anyagot, ami tartalmazta az összes feladatot és egy pontozótáblát is. A táblaszoftvert azóta többször frissítették, aminek eredményeképp az interaktív anyagom már nem működik olyan formában, ahogyan én terveztem.
Ezt az interaktív anyagot azóta többen is kérték, s most már odáig jutottam, hogy nem akarok megosztani egy már nem jól működő munkát.
Ezért született az a döntésem, hogy a vetélkedő háttéranyagát átdolgozom a Genially platformjára.
A vetélkedő új designt kapott, a képek nagy részét a Bing képgenerátorával készítettem.
Sokat kellett töprengenem azon, hogy a digitális tábla nyújtotta remek lehetőségeket hogyan tudom a Geniallyban megvalósítani. Ezúttal nem akartam áldozatául esni azoknak a frissítéseknek, amelyek a Geniallyban alkalmazott francia beépíthető elemeket érintették az elmúlt időben. (Több szuper interaktív Geniallys anyagomat voltam kénytelen frissíteni, hogy használhatóak maradjanak.)
A feladatokat kismértékben megváltoztattam a korábbi tapasztalataim alapján.
A Vetítőben megváltozott egy kérdés, a Listában lecseréltem az egyik feladatot, az Iskolapad semmitmondó címet átfogalmaztam Varázsbetűkre, a Ki nevet a végén szerencsekerekét pedig egy másik platformról ágyaztam be.
A vetélkedőhöz készített Geniallys prezentációt akár itt is megnézheted!
Sajnos, nem találtam olyan – számomra elfogadható – megoldást, ami jól működött volna a Genially platformján.
Ezért Google Táblázatokban készítettem a vetélkedőhöz egy pontozótáblát.
A táblázatba feladatonként kell beírni az elért pontszámokat, amik az utolsó sorban összegződnek.
A tábla letölthető ide kattintva!
Az élvezetes játékélményhez hozzátartozik az is, hogy megfelelő segédeszközöket használunk a vetélkedőn.
Több esetben is a leggyorsabban reagáló csapatot illeti a válaszolás joga, tehát a csapatoknak szükségük van jelzőre. Ehhez virtuális csengőt szoktam alkalmazni, amit tableten, telefonon vagy számítógépen lehet működtetni.
Ezúttal a Multibuzzer appot ajánlom. Evvel a játékvezető pillanatok alatt hozhat létre saját csatornát, azaz “szobát” a játékhoz. A generált kódot kell megosztani a csapatokkal, akik vagy az iskolai tableteket vagy saját telefonjukat használhatják. A játékvezető a saját eszközén látni fogja, ki jelzett elsőként.
Mi minden csapatnak egy tabletet osztunk ki, amin már előre megnyitottuk az online elérhető alkalmazást.
A vetélkedőhöz készítettem segédletet, amit letölthetsz a neved és az e-mail-címed megadásával.
A vetélkedő során szükség van néhány papíron kiosztott feladatra is. A Shop oldalról ezek is letölthetőek.
Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?
Kattintson egy csillagra az értékeléshez!
Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0
Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.