A népmese napját a jelenléti oktatásnak köszönhetően – végre – a könyvtárban ünnepelhettük. Az osztályok 45 perces foglalkozásokra jelentkezhettek be.
Az első, második, harmadik és negyedik osztályosokkal a Kacor királyt dolgoztuk fel dramatikus játékok segítségével, erről egy későbbi posztban fogok beszámolni.
A felsősöknek egy hét részből álló, egymásra épülő feladatsort kellett megoldaniuk.
Az osztályok érkezése után 3-4 fős csapatokra osztottuk a tanulókat. Az ideális a 3 fős csapat, de vannak olyan nagy létszámú osztályaink, ahol nem lett volna elég a feladatok megoldásához szükséges könyvek példányszáma, így négyen dolgoztak együtt.
- tartalomjegyzék használata
- Magyar értelmező kéziszótár használata
- raktári rend
- gondolkodási képességek (konvertáló képesség, rendszerező képesség, logikai képesség, kombinatív képesség, induktív gondolkodás képessége)
- emlékezet
- szövegértés
- figyelem
- együttműködés
Népmesés könyvek:
Arany László: Hol volt, hol nem volt. Budapest, Móra, 1995. 158
p.Illyés Gyula: Hetvenhét magyar népmese. Budapest, Móra,
1993. 555 p.
Alkalmazások:
QR-kód –
Mal-den-Code.de. URL: https://mal-den-code.de/ [Utolsó letöltés: 2021.09.29.]Grafikák –
Freepik. URL: https://www.freepik.com [Utolsó letöltés: 2021.09.29.]Szókereső – Word
Search CreatorSzófelhők –
WordArt. URL: https://wordart.com/ [Utolsó
letöltés: 2021.09.29.]Széf, oklevél –
Genially. URL: https://genial.ly/ [Utolsó
letöltés: 2021.09.29.]