A népmese napját a jelenléti oktatásnak köszönhetően – végre – a könyvtárban ünnepelhettük. Az osztályok 45 perces foglalkozásokra jelentkezhettek be.
Az első, második, harmadik és negyedik osztályosokkal a Kacor királyt dolgoztuk fel dramatikus játékok segítségével, erről egy későbbi posztban fogok beszámolni.
A felsősöknek egy hét részből álló, egymásra épülő feladatsort kellett megoldaniuk.
Az osztályok érkezése után 3-4 fős csapatokra osztottuk a tanulókat. Az ideális a 3 fős csapat, de vannak olyan nagy létszámú osztályaink, ahol nem lett volna elég a feladatok megoldásához szükséges könyvek példányszáma, így négyen dolgoztak együtt.
Az első feladatot kézbe kapták a gyerekek. Hat számozott állítás olvasható, ezek közül a népmesékre igazakat kell kiválasztani. A helyes számok segítségével aztán egy QR-kódot lehet megalkotni színezéssel. A kód egy, a magyar népmesékben gyakran felbukkanó állat nevét rejti.
A harmadik feladatot egy doboz rejti, tetején a második próbatételnél kapott számmal. Természetesen itt is készítettem zsákutcákat, helytelen számokkal, a dobozban papírokkal. A Kacor királyból 8 érdekes kifejezést választottam. Egy táblázatban megadtam hétnek a jelentését, ezek mellé kell beírni a nyolcból hét kifejezést. A nyolcadik, kimaradt szót az egykötetes Magyar értelmező kéziszótárból kell kikeresni. A következő feladathoz az oldalszám vezet.
A hatodik próbában hat hiányos mondatot kell kiegészíteni 8 szóval. Egy szó megmarad, ez lesz a helyes út az utolsó megmérettetéshez. A 9 szót felírtam egy-egy kis tokra (régi filmes dobozokat használtam fel, de a kindertojások is kiválóak erre a célra), a helyes megoldásból több tokot is készítettem, arra az esetre, ha egyszerre több csapat is keresgélne. A dobozkákban utasítást helyeztem el az utolsó feladat megszerzéséhez.
Az utolsó, a hetedik feladvány három szófelhőből áll. Vajon melyik meséket rejtik a szófelhők? Segítségképpen 7 mesecímet sorolok fel, s használható Arany László mesegyűjteménye is. A három mesecím előtt álló szám adja azt a kódot, ami kinyitja egy kincsesláda zárját.
A kincsesládát egy Genially alkalmazással készített prezentációban lehet megjeleníteni. A ládát számzár védi, amit a helyes kód beírásával tudunk kinyitni. Ezután akár elkészíthetjük a győztesek nevére kiállított oklevelet is.
Források:
Népmesés könyvek:
Arany László: Hol volt, hol nem volt. Budapest, Móra, 1995. 158 p.
Illyés Gyula: Hetvenhét magyar népmese. Budapest, Móra, 1993. 555 p.
Alkalmazások:
QR-kód – Mal-den-Code.de. URL: https://mal-den-code.de/ [Utolsó letöltés: 2021.09.29.]
Grafikák – Freepik. URL: https://www.freepik.com [Utolsó letöltés: 2021.09.29.]
Szókereső – Word Search Creator
Szófelhők – WordArt. URL: https://wordart.com/ [Utolsó letöltés: 2021.09.29.]
Széf, oklevél – Genially. URL: https://genial.ly/com [Utolsó letöltés: 2021.09.29.]
A népmesés foglalkozás feladatai, megoldásai és dekorációs elemei letölthetők a webshopból.
https://kingarium.hu/termek/lancfeladatok-a-nepmese-napjara/
Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?
Kattintson egy csillagra az értékeléshez!
Átlagos értékelés 5 / 5. Szavazatok száma: 2
Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.