Frissítve: 2024. április 7-én.
Elhúzódó munkálatok után végre elkészültem egy újabb digitális játékkal, amit Arany János születésének 200. évfordulója alkalmából állítottam össze. Eredeti tervem szerint a költészet napja előtt szerettem volna megosztani, de a rengeteg más irányú elfoglaltságom miatt ezt csak most váltottam valóra.
Az Arany 200 digitális játék megnyitása: innen!
Az első digitális játékomat az idei, 2017. évi magyar kultúra napjára készítettem. (A honlapot innen is elérheted: A magyar kultúra napja – 2017.) Az ötletet a Breakout EDU játék alapú tanulást népszerűsítő, kritikus gondolkodást, csapatmunkát, problémamegoldást fejlesztő anyagaiból merítettem.
A digitális játék alapú tanulásról, annak könyvtári alkalmazhatóságáról és a kultúra napi játékról egy korábbi blogbejegyzésemben részletesebben számoltam be.
Az Arany 200 weboldalt a Google webhelyek klasszikus alkalmazásával hoztam létre. A honlap főoldalára illesztettem be a játék elemeit és egy válaszokat gyűjtő űrlapot.
A Google alkalmazással készített űrlapba kell beírni az egyes feladatok megoldása után keletkező válaszokat.
A hat játékos feladatot – tankockát – a LearningApps nevű alkalmazással szerkesztettem meg, majd ágyaztam be a weboldalba. Minden játék végén, ha helyes a megoldás, felbukkan egy olyan kérdés, aminek a válaszát az űrlap megfelelő helyén kell rögzíteni. Az adatlap csak a pontos válaszokat fogadja el. Nevünk és e-mail-címünk megadásával automatikus visszajelzést kapunk az űrlap helyes kitöltéséről.
A LearningApps web2.0-s alkalmazással interaktív, tanítást, tanulást támogató tankockákat hozhatunk létre. A tankockák megoszthatók, összefűzhetők, átalakíthatók és beágyazhatók más környezetbe is. Nagyon egyszerű a szerkesztésük, az új anyag előállítása, hiszen az alkalmazás magyar nyelven is használható.
A feladatok:
1. Arany János élete idővonalon – Arany János életeseményeinek elhelyezése az idővonalon
2. Versek, címek – 11 versrészlet összepárosítása a vers címével. Az egyik vers kakukktojás!
3. Versek, illusztrációk – 3 “akasztófa” játék. Melyik három alkotást díszítik az illusztrációk?
4. Költemények, idézetek – Párosítsd az idézeteket a puzzle fölé kiemelt verscímekkel!
5. A Toldi szerkezete – A Toldi összekeveredett részeinek sorba rendezése.
6. Párosító – Képek és szövegek párosítása. Egy kép pár nélkül marad.
Remélem, hogy a játék kipróbálásához többen is kedvet kapnak!
Amennyiben hibát, javítandó részt találsz, kérem jelezd nekem elektronikus levélben!
A feladatok megoldásához a honlap másik oldalán összegyűjtöttem egy-két használható forrást, és itt gyűjtöttem össze a felhasznált alkalmazásokat is.
A honlapot 2024. április 7-én frissítettem.
A Google Webhelyke klasszikus alkalmazás megszűnt, így a honapot át kellett konvertálnom az új Google Webhely funkcióra.
A Vokis köszöntőt lecseréltem egy újabb videóra, amit a HeyGen alkalmazással készítettem. A beágyazást a Jumpshare applikációval tudtam megoldani.
Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?
Kattintson egy csillagra az értékeléshez!
Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0
Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.
Köszönöm, nagyon tetszett!
Kedves Kinga! Sajnos nem lehet megnyitni a játékot, pedig régen -úgy emlékszem- meg lehetett. Ha lehetséges, szeretnék hozzá elérhetőséget kérni.
Köszönöm!
Kedves Mindnyájan! A Google weboldalak átalakultak, az anyagaimat frissítenem kell! Türelmet kérek, igyekszem!