Kingárium
  • Kezdőoldal
  • Blog
  • Fókuszban
  • Jeles napok
  • Book art
  • Bemutatkozás
  • Shop
  • Kapcsolat
Bejelentkezés
2017.11.01. szerző: Kinga
dekoráció

Gondolattérkép – Az én iskolám

Ötletek iskolai kiállításokhoz 1.

Iskolám, munkahelyem jubileumi tanévet kezdett. 145 éve alapította Szabó Imre püspök a szombathelyi Püspöki Elemi Iskolát, ami 1948-ig működött. Konkoly István megyéspüspök 1992-ben, 25 éve indította újra az intézményt 4 osztályos iskolaként. A változó körülmények és igények miatt a negyedszázad alatt hatalmas átalakulásokon ment keresztül intézményünk. Az első négy év után felmenő rendszerben felső tagozattal bővültünk, majd 2012-ben megindult a nyolcosztályos gimnáziumi képzés is. 2015-ben pedig új, gyönyörű iskolaépületben kezdhettük a tanévet.

A jubileumi előkészületeket szeptember elején kezdtük meg. Nem sok töprengés után egy divatos idővonal megalkotása ötlött fel bennem, melyet az aula kápolna melletti részére képzeltem el. Az egyes állomásokhoz (időpontokhoz) csak címszavakat és 1-1 képet terveztem. De, hogy érdekes legyen az idővonal, és sok képet lehessen nézegetni, QR-kódokon keresztül elérhető fotógaléria létrehozását gondoltam el.

Az ötlet megvalósításához szabad kezet kaptam, de néhány nap után, késő este újabb ötlet villant fel bennem: talán jobb lenne egy hatalmas gondolattérképet alkotni az aula hatalmas, üres falára! Azon nyomban, lehetett talán éjfél is, előkaptam a tabletemet, megkerestem a Mindomo alkalmazást, s 15-20 perc alatt fel is vázoltam “A mi iskolánkat”. Szinte megálmodtam a térképet.

Másnap az ötlet elnyerte mindenki tetszését. Ismertettem a térkép témáit, gondolatait, s felvázoltam, hogy a térkép minden egyes végpontján egy, a “gondolatra” jellemző képet helyezünk el.
Tudtam, hogy a kivitelezést képtelen leszek egyedül megvalósítani, ezért megkértem Keszte-Orvos Krisztina kolléganőmet, hogy segítsen nekem. Kriszti rajzszakos (is), rendkívül precíz, kreatív, és fél szavakból megérti, mit szeretnék, mi az elképzelésem.
Krisztivel megterveztük a térkép színvilágát, a buborékok formáját és kiválasztottuk az alkalomhoz illő, megfelelő betűtípust.
Kriszti javaslatára A3-as méretű kartonokban gondolkodtunk, hiszen az aula kiválasztott fala olyan hatalmas, hogy a kisebb buborékok elvesznének rajta. Továbbá A3-as kartonokra házilag is tudunk nyomtatni.

A térkép témáit, a topikokat viszonylag gyorsan véglegesítettük, ellenőriztettük más kollégákkal is. Az igazán nehéz feladatot a színvilághoz illeszkedő kartonok kiválasztása és megvásárlása okozta. Szombathely nem nagy város, túl sok helyen nem lehet színes kartonokat vásárolni, de
némi kompromisszum után sikerült 4 egymáshoz és az aulánkba illő színt választanunk.
Időközben több ezernyi kép közül kiválogattam azokat a képeket, amik esélyesek lehettek a térképre kerülésre. A tantestületről és dolgozóinkról friss csoportképeket készítettünk. Végül Krisztivel közösen választottuk ki, hogy mit rakunk ki az aula falára. A képek nyomtatását profi szakemberre bíztuk. Matt papíron, A4-es méretben kértük a fotókat.

A topikokat, buborékokat Wordben szerkesztettem: a szövegeket Merryweather fonttal, 120-as betűmérettel írtam, a fogalmak szép keretet kaptak. Kinyomtattuk gondosan az A3-as kartonokat, a kivágást Krisztire bíztam.
A buborékokat, azaz a térkép elemeit Kriszti először a könyvtár olvasótermében a padlóra rakta ki, hogy átláthatóak legyenek a buborékok valós méretükben is.

Keszte-Orvos Krisztina fotója

Ezután végre következhetett a megálmodott térkép felragasztása a falra. Ezt a hatalmas munkát Kriszti végezte, én csak a keze alá dolgoztam. A képeken látható, hogy milyen hatalmas teret kellett kitölteni, milyen magasban kellett dolgozni. Kriszti mókust meghazudtoló bátorsággal és lendülettel futkározott fel-le a képen is látható három, köztük egy irtózatosan magas létrán. Több mint négy órás megfeszített, nézőközönségtől sem mentes munka után a falon volt minden buborék! A kartonokat kétoldalú ragasztószalaggal erősítettük a falra. Néhány kolléga segített a ragasztó felapplikálásában, köszönet érte! Jó hangulatot teremtettek.

Ekkor még nem volt biztos elhatározásunk az ágak megjelenítéséről. Másnap reggelre hagytuk a munka ezen fázisát. Gondolkoztunk fonalban, egyszínű tapétából kivágható csíkokban. Egyiket sem találtam az igazinak. De eljött az este, a pihenés ideje, s a fáradt, de leállni nem tudó, zakatoló agyamból kipattant a megoldás: szigetelőszalag! Könnyen beszerezhető, könnyen feltehető és leszedhető. Fekete. Igen, az jó lesz! Másnap reggel a korán nyitó, legközelebbi villamossági boltot kerestük fel, s legnagyobb szerencsénkre pont a színvilágunkhoz jól illeszkedő barna színű szalagot sikerült szereznünk. (Nem is tudtam, hogy létezik barna szigszalag! 🙂 )
S íme, az eredmény:

Folytatás:
Ötletek iskolai kiállításhoz 2. – QR-kódok használata

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

gondolattérkép kiállítás Mindomo

Előző bejegyzésHajtogatott könyveim kiállítása NickenKövetkező cikk QR-kódok - Kiterjesztett valóság az iskolai kiállításon

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A blogról

Bejegyzéseim többségét a könyvtárostanári munkám ihleti.

Legfrissebb bejegyzések

Kacor király – dramatikus játékok2025.09.23.
Mit irányíthatok én a könyvtárban?2025.08.29.
A kóró és a kis madár – mesefeldolgozás tíz kompetencia fejlesztésével2025.08.10.

Kategóriák

  • advent (6)
  • ajándék (2)
  • állatok (1)
  • Biblia (1)
  • book art (4)
  • Canva-sablon (1)
  • dekoráció (14)
  • digitális játék (7)
  • digitális tananyagok (3)
  • drámajáték (1)
  • egyéb könyvtárhoz kapcsolódó dolgok (7)
  • élménypedagógia (1)
  • farsang (2)
  • feladatok (27)
  • foglalkozások (10)
  • forgatókönyv (2)
  • honlapépítés (2)
  • IKT eszközök (19)
  • inspiráció (3)
  • internet veszélyei (1)
  • játékosítás (11)
  • jeles napok (28)
  • karácsony (7)
  • kincskereső játékok (4)
  • költészet napja (15)
  • könyvtárhasználat (1)
  • könyvtárhasználati ismeretek (9)
  • könyvtári munka (27)
  • láncfeladatok (2)
  • magyar kultúra napja (15)
  • magyar népmesék (3)
  • mesefeldolgozás (1)
  • mesefoglalkozás (2)
  • mesterséges intelligencia (6)
  • népmese napja (5)
  • olvasási kihívások (2)
  • olvasásnépszerűsítés (23)
  • recept (3)
  • rejtvények (11)
  • szünidei olvasás (19)
  • tábor (3)
  • tutorial (11)
  • Uncategorized (1)
  • vetélkedő (6)

Címkék

advent AI alsó tagozat betűrejtvények dekoráció digitális játék digitális tábla ETO feladatok Genially gyűjtemény iskolai könyvtár játék karácsony kézműves ötlet Költészet napja könyvtár könyvtárhasználat könyvtárhasználati ismeretek könyvtári dekoráció könyvtári foglalkozás láncfeladatok magyar kultúra napja magyar népmesék mesterséges intelligencia motiváció naptár nyár nyári olvasás népmese napja olvasás Petőfi200 raktári rend recept rejtvény rejtvénykészítés színező szófelhő szókereső szünidei olvasás tanévkezdés téli olvasás vetélkedő web 2.0 ötletek

Kapcsolat

HASZNOS OLDALAK

  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Cookie Policy (EU)
  • Általános szerződési feltételek
Rife Wordpress Theme ♥ Proudly built by Apollo13 ♥♥♥Kingárium © 2025

Kosár

Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
View preferences
  • {title}
  • {title}
  • {title}