Digitális tananyagok

Genially2

Geniallyval készített anyagok

Hol volt, hol nem volt

Népmese napi sárkányos kihívás

A népmese napjára készített "szabadulós" játék. Öt küldetést kell sikeresen végrehajtani ahhoz, hogy megszerezzük azokat a kódokat, amik segítségével megmenthetjük a sárkány fogságából a királylányt.

A magyar kultúra napja 2021

Izgalmas "szabadulós" játék

A magyar kultúra ünneplése Rákóczi Ferenc köré építve. Mikes Kelemen eldugta II. Rákóczi Ferenc rodostói műhelyének a kulcsát, ezért a száműzetésben élő fejedelem nem tudja befejezni a székét. A fejedelem telefonos segítséget kér gimnazista diákoktól.

Költészet napja 2021

Ünnepre hangoló feladatok

A költészet napjára összeállított játékban kiemelt figyelmet kap Pilinszky János, mivel 2021-ben ünnepeltük születésének 100. évfordulóját.

A források jelölése

Feladatok az információs műveltség megalapozásához

Könyvtári órára készített gyakorlatok 8. évfolyamos diákoknak az etikus forráshasználat kialakításához. Emese házi dolgozatot készített, de nem tüntette fel a használt forrásokat. Büntetésből egy könyvtárban kell megoldania öt feladatot. Felhívja a barátait, hogy segítséget kérjen tőlük.

A magyar kultúra napja 2022

Segédlet az ünnephez

Kölcsey ábrázolások, a Himnusz kézirata, a Himnusz Sinkovits Imre előadásában, hungarikumok.

Zenefelismerés

Feladvány

Hat közismert magyar zeneszám felismerése. Kultúra napi játéksor eleme.

Mazsola

Tízpróba Bálint Ágnes meséje nyomán

Második osztályosok számára készített játékos feladatok a mese feldolgozásához. (Szókereső, memória játék, szóértelmező, igaz-hamis, akasztófa, párosító, sorrendező, dobble...)

Távtanulást segítő anyagok

A digitális oktatás idején készült 6 tananyag elérését az e-learning anyagok között helyeztem el.

E-learning anyagok

A digitális oktatás idején készült könyvtárhasználati ismereteket tanító anyagok.

A tanulók egyedül haladhatnak végig a tananyagokon. A megértést színes feladatok ellenőrzik.

Virtuális kalandozás a könyv részei körül

Életem első komoly távtanulást segítő munkája. Hatalmas kihívás volt megalkotni, de minden nehézség ellenére rengeteg örömet találtam benne.

A tananyag a csodálatos Oppia alkalmazással készült.

Munkámat 2020-ban Digitális Pedagógus Díjjal jutalmazták.

A könyvek raktári rendje

A magyar fejlesztésű Motimore (korábban hashtag.school) tananyagkészítőjével szerkesztettem ezt a szintén nem kis lélegzetű munkát.

Egy-egy információs rész után játékos feladat segíti az ismeretek megértését, egyben ellenőrzi a megszerzett tudást.

Tájékozódás a könyvtárban

Az iskolai könyvtár feladata, a könyvtári órák célja. Tájékozódás a könyvtári terekben, a könyvek rendje a szabadpolcokon.

6. osztályosoknak készült.

Írástörténet, könyvtörténet

Játékos feladatok segítségével haladunk a barlangrajzoktól Gutenberg találmányáig.

6. osztályosoknak készült.

A könyvtári katalógus 1.

Bevezető ismeretek a könyvtári katalógusokról, feladatokkal. Iskolánk SZIRÉN katalógusának használata.

7. osztályosoknak készült.

A könyvtári katalógus 2.

A szombathelyi Berzsenyi Dániel Könyvtár katalógusának bemutatása.

Nagy bánatomra azóta a megyei könyvtár szuper katalógusát lecserélték egy hozzá képest buta katalógusra.

7. osztályosoknak készült.

Az információs műveltség alapjai 1.

Hírek, álhírek. Megbízható és hiteltelen honlapok.

8. osztályosoknak készült.

A szellemi tulajdon és az etikus forrásfelhasználás

A szellemi tulajdon megértése. Az etikus hivatkozás készítése.

Kicsit sebtében készült anyag, egy régebbi PPT felhasználásával.

8. osztályosoknak készült.

A virtuális könyvtár nyitóképe

Kinga néni virtuális könyvtára

Mivel segíthetném, ösztönözhetném diákjaimat, hogy a karantén ideje alatt se hagyjanak fel az olvasással? Milyen új szolgáltatást tudnék nyújtani nekik, hogy ne feledkezzenek meg a könyvtárról, hogy tudják és érezzék, a könyvtár működik, sőt új élményekkel várja őket?

Válaszként megalkottam egy virtuális teret, ahol a valós könyvtári kölcsönzés pótlásaként olvasnivalóhoz tudom juttatni az otthon tanuló alsós diákjainkat.

A könyvtár a Google Diák szolgáltatásával készült, hiperhivatkozásokkal elektronikus dokumentumokhoz lehet eljutni.

Digitális táblára készített tananyagok

Digitális tananyagaimat ActivInspire táblára készítem. Korábban a Promethean Planet hivatalos oldalán tettem közzé ezeket az anyagokat, de a honlap átalakítása után nem történt meg az átmozgatásuk, elérhetetlenné váltak. A tábla saját szoftverén kívül a MozaBook oktatási prezentációs szoftverét használom.

1. Könyvtárhasználati ismeretek
1.1 A könyv részei – Könyvtári óra 5-6. osztályosoknak a könyvek formai és tartalmi részeiről
1.2 A könyvek raktározási rendje – Könyvtárhasználati ismeretek 5-6. osztályosoknak a könyvtári dokumentumok elhelyezéséről.

2. Mesefoglalkozások
2.1 Kippkopp – Mesefoglalkozás 1. osztályosoknak Marék Veronika művei alapján
2.2 A három nyúl – Zelk Zoltán A három nyúl című meséjének játékos feldolgozása 1-2. osztályosoknak
2.3 A sün, akit meg lehetett simogatni – Pljackovszkij meséi 1-2. osztályosoknak
2.4 Mazsola – Bálint Ágnes meséjének feldolgozása 2. osztályosoknak

3. Egyéb könyvtári foglalkozások
3.1 Karácsonyra készülünk – Ismeretek adventről és a karácsonyról játékos formában, 5. osztályosoknak
3.2 Magyar népmesék – Összefoglaló óra a magyar népmesékről 3-4. osztályosoknak
3.3 Egri csillagok, szeretlek!- Vetélkedő Gárdonyi regénye alapján
3.4 Arany ember, szeretlek!- Vetélkedő Jókai Mór regénye alapján

4. Suliváró flipchartok ovisoknak
4.1 Játékos suliváró foglalkozás kislányoknak
4.2 Játékos suliváró foglalkozás fiúknak

5. Iskolai táborban felhasználható flipchartok
5.1 Magyar népmesék, szeretlek!
5.2 Szereted az állatokat?