A NAT2020 bevezetése és a pandémia miatt teljesen felborult a könyvtárhasználati órák régen kialakított és bevált rendje. Az új struktúrám még kiforratlan, mivel az egyezkedés a kollégákkal hosszú folyamat. De nem adom fel!
Mindenesetre a könyv tartalmi és formai részei témakör tanítása hálás feladat.
Ehhez készítettem egy segédletet, amit a tanórán kapnak kézhez a gyerekek.
A segédletnek, ami felfogható foglalkoztató füzetnek vagy akár munkafüzetnek is, az Első könyvem a könyvekről címet adtam.
Remélem, hogy a tanulók haszonnal forgatják majd a füzetet, és a kitöltésre váró oldalakat örömmel fogják megtölteni a személyes élményeikkel.
Az itt található szövegdobozokat a címkék alapján kell kitölteni.
A címkék:
Adjunk választási lehetőséget! Az általunk összegyűjtött könyvről, könyvtárról, olvasásról szóló idézetek közül bármelyiket beírhatják a tanulók.
Én például lehet, hogy ezt írnám:
“Mik a csillagos ég minden csodái egy könyvtárhoz képest?” (Jókai Mór)
Néhány ismérv a könyvek két nagy csoportjáról.
A könyv szerzőjének és címének rögzítése után a tanulók csillagok színezésével fejezhetik ki, mennyire tetszett az adott mű.
A füzet közepén a szépirodalmi és az ismeretközlő művek raktári rendjével ismerkedhetnek meg a gyerekek. Hagytam helyet egy-egy példa beillesztésére is.
Egy saját késztésű grafika segítségével megismerkedhetünk a könyv formai elemeivel.
Találunk példát a füzetben ábrára, illusztrációra is.
A füzet végén miniirodalomjegyzéket és betűrendes mutatót helyeztem el.
Információzz! De miért? Szerk. Dömsödy Andrea. Budapest, KTE, 2021.
Ha szeretnéd megkapni a nyomtatható könyvecskét, kattints ide a részletekért!
Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?
Kattintson egy csillagra az értékeléshez!
Átlagos értékelés 0 / 5. Szavazatok száma: 0
Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.